تبلیغات
اسماعیلیه نیوز - ابن تیمیه و فتوا به قتل شیعیان
پایگاهی برای شناخت مذاهب اسلامی با رویکردی تقریبی
ابن تیمیه و فتوا به قتل شیعیان
دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 05:48 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست مسافر786 | ( نظرات )

ابن‌تیمیه پدر معنوی سلفیه است. در حقیقت بنیانگذار فرقه سلفیه، ابن تیمیه است. همه جریان‌های سلفی، مقلد ابن تیمیه هستند و سخنان او را تکرار می‌کنند. اگر امروز می‌بینیم که سلفیه با شیعه دشمنی دارند و فتوا به قتل شیعیان می‌دهند سرچشمه اش را باید در افکار ابن تیمیه جست که بسیار متعصبانه با شیعه برخورد کرده است و حتی فتوا به قتل و کشتار شیعیان داده است. شاید چنین چیزی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت دارد. ابن تیمیه شیعه را همسنگ خوارج کرده و حتی شیعیان را بدتر از خوارج  می‌داند و کشتن آنان را جایز می‌پندارد.

برای اینکه با افکار این شیخ سلفی، بهتر آشنا شوید جملاتی از او را در رابطه با تکفیر شیعه بیان می‌کنم. وی می‌گوید:

«هر کس درباره مشایخ خود غلو کند و یا بگوید که او روزی می‌دهد یا بگوید که نماز را از وی ساقط می‌کند یا این که شیخ او از پیامبر (صلی الله علیه و آله) برتر و از شریعت ایشان بی‌نیاز است، همه کافر هستند و کشتن آنها و یا کشتن حتی یکی از ایشان که قدرت بر کشتن او هست به اجماع مسلمانان واجب است و اگر کسی قدرت بر کشتن یک نفر از خوارج و یا رافضی ها (شیعیان) داشته باشد از عمر و علی (علیه السلام) روایت شده است که کشتن آنان نیز واجب است. اگر چه فقها در کشتن یک نفر از آنها اختلاف دارند، ولی در وجوب کشتن‌شان اگر مقاومت کنند اختلافی نیست.[1]

ابن‌تیمیه در جایی دیگر تصریح می‌کند که کشتن شیعیان از کشتن خوارج، ثواب بیشتری دارد. وی می‌گوید:

رافضی‌ها مساجد را تعطیل کردند. نماز جمعه نمی‌خوانند، در مساجد نماز جماعت برگزار نمی‌کنند و به جای آن بر قبرها مسجد می‌سازند و آنها را برای خود حرم قرار داده‌اند. این در حالی است که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) بر کسانی که بر قبور، مساجد بسازند،  لعنت کرده است. شیعیان معتقدند که به جا آوردن حج در این حرم‌ها از بزرگترین عبادات محسوب می‌شود، حتی بزرگان رافضه حج این حرم‌ها را از حج خانه خدا برتر می‌دانند. بنابراین روشن است که رافضی‌ها از تمام گروه‌هایی که از هوای نفس پیروی می‌کنند، شرورتر و حتی از خوارج نیز سزاوارتر به کشته شدن هستند... زیرا خوارج از راستگو‌ترین مردم و با وفاترین آنها به عهدشان هستند. اما رافضی‌ها از دروغگوترین و پیمان شکن‌ترنی مردم‌اند.[2]

این نگاه شیخ الاسلام سلفی‌ها نسبت به شیعه است. اکنون همه جریان های سلفی مقلد افکار ابن‌تیمیه هستند. آیا با چنین انسان های متعصبی می‌توان سخن از اتحاد و برادری زد! کسانی که به راحتی دم از کشتن و کشتار می‌زنند!

نویسنده: مجتبی محیطی

پی‌نوشت:

[1]  . «و لیس هذا مختصا بغالیة الرافضة بل من غلا فی أحد من المشایخ و قال أنه یرزقه أو یسقط عنه الصلاة أو أن شیخة أفضل من النبى أو أنه مستغن عن شریعة النبى و أن له إلى الله طریقا غیر شریعة النبى أو أن أحدا من المشایخ یكون مع النبى كما كان الخضر مع موسى و كل هؤلاء كفار یجب قتالهم بإجماع المسلمین و قتل الواحد المقدور علیه منهم. و أما الواحد المقدور علیه من الخوارج و الرافضة فقد روى عنهما اعنى عمر و على قتلهما ایضا و الفقهاء و ان تنازعوا فی قتل الواحد المقدور علیه من هؤلاء فلم یتنازعوا فی وجوب قتالهم اذا كانوا ممتنعین ...» ابن تیمیه حرانی، احمد، مجموع الفتاوى، تحقیق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم، مجمع الملك فهد لطباعة المصحف الشریف، مدینة نبویة، 1416ق، ج 28، ص 475

[2]  . «و هم مع هذا یعطلون المساجد التى أمر الله أن ترفع و یذكر فیها إسمه فلا یقیمون فیها جمعة و لا جماعة و یبنون على القبور المكذوبة و غیر المكذوبة مساجد یتخذونها مشاهد و قد لعن رسول الله من إتخذ المساجد على القبور و نهى أمته عن ذلك و قال قبل أن یموت بخمس( ان من كان قبلكم كانوا یتخذون القبور مساجد ألا فلا تتخذوا القبور مساجد فأنى أنهاكم عن ذلك) و یرون أن حج هذه المشاهد المكذوبة و غیر المكذوبة من أعظم العبادات حتى أن من مشائخهم من یفضلها على حج البیت الذى أمر الله به و رسوله و وصف حالهم یطول. فبهذا یتبین أنهم شر من عامة أهل الأهواء و أحق بالقتال من الخوارج و هذا هو السبب فیما شاع فى العرف العام أن أهل البدع هم الرافضة فالعامة شاع عندها أن ضد السنى هو الرافضى فقط لأنهم أظهر معاندة لسنة رسول الله و شرائع دینه من سائر أهل الأهواء ... و أیضا فالخوارج لم یكن منهم زندیق و لا غال و هؤلاء فیهم من الزنادقة والغالیة من لا یحصیة إلا الله ... و أیضا فغالب أئمتهم زنادقة إنما یظهرون الرفض لأنه طریق إلى هدم الإسلام ... و أیضا فالخوارج كانوا من أصدق الناس و أوفاهم بالعهد و هؤلاء من أكذب الناس و أنقضهم للعهد»  ابن تیمیه، احمد، كتب و رسائل و فتاوى ابن تیمیة فی الفقه، تحقیق عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی النجد،الناشر مكتبة ابن تیمیة، ج 28، ص 482- 484.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
موضوعات
نویسندگان
برچسب ها
اسماعیلیه در خاورمیانه , مهدویت از دیدگاه اسماعیلیه , آیت الله جوادی آملی-زیارت عاشورا , خوجه های اثنی عشری , مذهب دروزیان , رحیم پور/شیعه واقعی درد دین دارد , علامه بدرالدین رهبر معنوی زیدیه , فضایل امیر المومنین علی علیه السلام , حدیث منزلت , یاسر الحبیب (عمامه های انگلیسی) , زندگی نامه خواجه نصیر الدین طوسی , ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده , رهبر دروزیان در زمان حاضر , ارتباط القاعده با آمریکا , علت تفاوت نماز خواند شیعیان با اهل سنت , ارتباط آقاخان اول با انگلیسی ها , انگشتر بخشی حضرت علی علیه السلام , ابو یعقوب سجستانی , داعش , تاویل از دیدگاه ناصر خسرو , خواجه های هند , اسماعیلیان قهستان , امامت از دیدگاه حمید الدین کرمانی , مبارزه امام علی در خیبر , خواجه نصیر الدین طوسی کیست؟ , سید ابوالفضل برقعه ای , اسماعیلیان هند , انحرافات بیت شیرازی , جن از دیدگاه داعی ابن ولید , قیامت از دیدگاه نزاریان , ابن تیمیه ناصبی , امامت از دیدگاه اسماعیلیه , عزاداری+اسماعیلیه , عبدالله میمون , اسماعیلیه خالصه , زکاه فطره از دیدگاه اسماعیلیان , معاد جسمانی , دکتر عصام العماد شیعه مستبصر , بهشت حضرت آدم , احتجاجات امیر المومنین بر حقانیت خودش , مروری بر زندگی حسن صباح , بشهت وجهنم از دیدگاه ناصر خسرو , علت فراموشی واقعه غدیر , مکتب القرآن , جهاد در فریضه غائبه , آیا امام اسماعیلیان دارای ویژگی امامت است؟ , حج در اعتقادات اسماعیلیه , توحید از دیدگاه اسماعیلیه , سید مصطفی حسینی طباطبائی , شیعه وانشعابات آن ,
لینک دوستان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت