تبلیغات
اسماعیلیه نیوز - هجرت از دارالکفر به دارالاسلام از دیدگاه سلفیه جهادی
پایگاهی برای شناخت مذاهب اسلامی با رویکردی تقریبی
هجرت از دارالکفر به دارالاسلام از دیدگاه سلفیه جهادی
چهارشنبه 23 خرداد 1397 ساعت 09:25 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست مسافر786 | ( نظرات )

یکی از واژه‌هایی که در فرهنگ لغات سلفیه تکفیری بسیار رواج دارد، واژه دارالاسلام و دارالکفر است. سلفیه تکفیری مدعی است که مسلمانان باید از دارالکفر به سوی دارالاسلام هجرت کرده و در آن‌جا ساکن شوند. مراد سلفیه تکفیری از دارالکفر، کشورهای مسلمانی است که مسلمانان در آن ساکن هستند و منظورشان از دارالاسلام محل خلافت داعش است.

رهبران داعش در مجلات و کتاب‌هایشان به مسلمانان توصیه می‌کنند که از دارالکفر به محل خلافت و دارالاسلام هجرت کنند. مجله دابق که یکی از مجلات داعش است، خطاب به پیروانشان می‌نویسد: به سرزمین خلافت هجرت کنید و به خودتان نگویید که «من هرگز در هجرت خود، موفق نمی‌شوم.» بیشتر کسانی‌که تلاش کردند، با موفقیت به سرزمین خلافت رسیده‌اند. در میان کسانی‌که از سرزمینشان سفر کردند، اشخاصی بودند که پیاده از کشوری به کشور دیگر رفتند، تا این‌که خداوند آن‌ها را به سلامت به نزد خلیفه رساند. به خودتان نگویید، «من دستگیر می‌شوم.» این ترس، معنا ندارد و وظیفه هجرت، قطعی است. درست نیست که یک مسأله قطعی را به‌سبب چیزی که حتمی نیست، کنار بزنید.»[1]

اگر چه هجرت یکی از آموزه‌های اسلامی است و قرآن و روایات به هجرت مسلمانان سفارش کرده‌اند، اما حقیقت آن است که هجرت در آموزه اسلام با هجرت از دیدگاه تکفیری‌ها بسیار متفاوت است؛ زیرا دین اسلام همه بلاد اسلامی را دارالاسلام می‌داند، در حالی‌که تکفیری‌ها همه شهرهای اسلامی را دارالکفر می‌دانند؛ چرا‌ که تبدیل دار‌الاسلام به دار‌الکفر شرایط فراوانی دارد، که هیچ‌یک از آن‌ها در سرزمین‌های اسلامی به‌طور کامل محقق نشده است. مثلا یکی از ملاک‌های شناخت دار‌الاسلام از دار‌الکفر اقامه شعائر دینی است[2] و اگر در سرزمینی شعائر دینی اقامه نشود، آن سرزمین دارالکفر است، ولی حقیقت آن است که سرزمین‌های اسلامی اگر چه در آن برخی از قوانین اسلام رعایت نمی‌شود، ولی بسیاری از احکام اسلامی نیز در آن اجرا می‌شود. از این رو، هیچ‌یک از سرزمین‌های اسلامی را نمی‌توان دارالکفر نامید. این در حالی است که تکفیری‌ها اصرار دارند که این سرزمین‌ها دارالکفر است و باید از آن هجرت کرد.

نویسنده: م. ج

پی‌نوشت:

[1]. مجله دابق، بی‌جا، بی‌نا، بی‌تا،  ش3، ص30-31.

[2]. ابن‌عبد البر، یوسف بن عبد‌الله (م 463)، الاستذكار، تحقیق: سالم محمد عطا، محمد علی معوض، بیروت: دار‌الكتب العلمیة، چاپ اول، 1421ق ج1، ص371؛

ابن‌رجب حنبلی، عبد‌الرحمن بن أحمد (م 795)، فتح الباری شرح صحیح البخاری، مدینه نبویه: مكتبة الغرباء الأثریة، چاپ اوّل، 1417ق ج5، ص232.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
موضوعات
نویسندگان
برچسب ها
صلوات , یهودی سازی فلسطین , آیت الله جوادی آملی-زیارت عاشورا , مبارزه امام علی در خیبر , فضایل امیر المومنین علی علیه السلام , حج در اعتقادات اسماعیلیه , الهم صل علی محمد و علی آل محمد , قیامت از دیدگاه نزاریان , وهابیت , فلسطین , تاویل از دیدگاه ناصر خسرو , ابن تیمیه ناصبی , اسماعیلیان هند , مروری بر زندگی حسن صباح , مهدویت از دیدگاه اسماعیلیه , بشهت وجهنم از دیدگاه ناصر خسرو , رهبر دروزیان در زمان حاضر , اهل سنت , سید ابوالفضل برقعه ای , جن از دیدگاه داعی ابن ولید , دکتر عصام العماد شیعه مستبصر , مکتب القرآن , آیا امام اسماعیلیان دارای ویژگی امامت است؟ , عزاداری+اسماعیلیه , علت تفاوت نماز خواند شیعیان با اهل سنت , رحیم پور/شیعه واقعی درد دین دارد , توحید از دیدگاه اسماعیلیه , ابو یعقوب سجستانی , حدیث منزلت , درود شریف , ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده , مذهب دروزیان , اسماعیلیان قهستان , کودک عربستانی , سید مصطفی حسینی طباطبائی , عبدالله میمون , امامت از دیدگاه اسماعیلیه , ارتباط آقاخان اول با انگلیسی ها , جهاد در فریضه غائبه , خوجه های اثنی عشری , اسماعیلیه خالصه , اسماعیلیه در خاورمیانه , شیعه وانشعابات آن , احتجاجات امیر المومنین بر حقانیت خودش , زکریا الجابر , داعش , ارتباط القاعده با آمریکا , انگشتر بخشی حضرت علی علیه السلام , بدعت , معاد جسمانی ,
لینک دوستان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت